tiistai 12. helmikuuta 2008

RKO Diagnostiikkapalvelujen löytäminen

RKO - Rannekanavaoireyhtymä diagnostiikka palvelujen löytäminen ei kuluttajan näkökulmasta ole erityisen helppoa. Alla oleva Salon työterveyspalvelujen "hakureititys" osoittaa, että omaehtoinen hakeutuminen hoitoon on vaikeaa, jollei työpaikan työterveyshoitaja anna oikeita neuvoja. Suurissa työpaikoissa tämä ei tuota ongelmia, mutta tilanne muuttuu hankalammaksi pienissä alihankintayrityksissä.

Silmälääkäriin tai hammaslääkäriin hakeutuminen on paljon helpompaa. Olen aikaisemmin kirjoittanut työterveyspalvelujen sijoittamisesta kauppakeskuksiin. Lisäksi tarvitaan ruohonjuuritason (potilaiden) neuvontaa ja ohjausta, jotta hoitoon hakeutuminen tapahtuisi oireiden varhaisvaiheessa.

Mediracer on edullinen ja helppokäyttöinen. Erikoislääkärin diagnostiikkatuen saa lankoja pitkin. Laitteen sijoittaminen suurempiin työterveyspalveluja tarjoaviin yksiköihin tuntuisi järkevältä. Kustannuksiin se ei kaadu. Onko meillä tässä viestintäongelma?

Ei kommentteja: