Euroopan terveysteknologian markkinat ovat mutkikkaat. Terveydenhuollon organisaatiot ovat erilaisia.
Saksa ei ole terveysteknologian markkinoijalle mikään yhtenäinen maa. Bundeslandit ovat itsenäisiä päätöksenteossaan.
Koko markkina-alueen kattamiseksi tarvitaan useita alueellisia toimijoita, jotka tuntevat oman maakunnan asiat, ihmiset, tavat ja tottumukset.
- Miten voit hyödyntää sosiaalista mediaa liiketoiminnassa?
- Miten löydät yrityskäyttöön sopivat sosiaalisen median työkalut?
- Mitä sosiaalinen media tarjoaa yhteisöllisen oppimisen ja liiketoiminnan tukemiseen?
Kehitämme jatkossa vastauksia näihin kysymyksiin. Törmäämme lukuisiin kieli- ja kulttuurimuureihin. Italia poikkeaa Saksasta, Ranskaa ei voi verrata Britanniaan. Pohjoismaatkin poikkeavat toisistaan. Tämä asettaa suuren haasteen internet-viestinnälle. Tärkeintä on päästä suoraan vuoropuheluun mielipidejohtajien ja päätöksentekijöiden kanssa.
Meillä on kulttuurieroja jopa suloisessa Suomen maassa. Etelässä toimitaan toisin kuin Pohjois-Suomessa. Etelä-Suomen työterveyshuolto on pitkälti yksityisten terveystalojen hallussa. Pohjoisessa terveyskeskukset ovat edelleen vahvasti mukana toiminnassa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti