lauantai 17. tammikuuta 2009

Miten lähestymme päätöksentekijöitä verkossa?

Internet on hyvä hevonen. Sillä voi levittää runsain mitoin tietoa maailman ääriin. Mutta, miten viestit kohdennetaan juuri oikeille henkilöille ja päätöksentekijöille?

Euroopan terveysteknologian markkinat ovat mutkikkaat. Terveydenhuollon organisaatiot ovat erilaisia.

Saksa ei ole terveysteknologian markkinoijalle mikään yhtenäinen maa. Bundeslandit ovat itsenäisiä päätöksenteossaan.

Koko markkina-alueen kattamiseksi tarvitaan useita alueellisia toimijoita, jotka tuntevat oman maakunnan asiat, ihmiset, tavat ja tottumukset.
  • Miten voit hyödyntää sosiaalista mediaa liiketoiminnassa?
  • Miten löydät yrityskäyttöön sopivat sosiaalisen median työkalut?
  • Mitä sosiaalinen media tarjoaa yhteisöllisen oppimisen ja liiketoiminnan tukemiseen?
Miten sosiaalisen median yhteisöt voivat tukea liiketoiminnan ja markkina-alueoppimisen kehittämistä?

Kehitämme jatkossa vastauksia näihin kysymyksiin. Törmäämme lukuisiin kieli- ja kulttuurimuureihin. Italia poikkeaa Saksasta, Ranskaa ei voi verrata Britanniaan. Pohjoismaatkin poikkeavat toisistaan. Tämä asettaa suuren haasteen internet-viestinnälle. Tärkeintä on päästä suoraan vuoropuheluun mielipidejohtajien ja päätöksentekijöiden kanssa.

Meillä on kulttuurieroja jopa suloisessa Suomen maassa. Etelässä toimitaan toisin kuin Pohjois-Suomessa. Etelä-Suomen työterveyshuolto on pitkälti yksityisten terveystalojen hallussa. Pohjoisessa terveyskeskukset ovat edelleen vahvasti mukana toiminnassa.

Ei kommentteja: